woensdag 9 januari 2019

Sektes, homo's en citroenen

Over de Moonies ofwel de Unification Kerk: Dat is een sekte die grootschalige huwelijksceremonies organiseert waarbij iedereen iemand toegewezen krijgt om te trouwen. Honderden trouwen tegelijkertijd. Mr. Moonie heeft miljoenen van zijn volgelingen gekregen waar hij o.a. wapenfabrieken mee runde. Aan de overkant was een kleine dependance van de sekte.
Twee vrouwen kwamen aan de deur en vroegen in het Engels: "Mevrouw het gaat helemaal verkeerd met de wereld... in Amsterdam alleen al zijn zoveel homo's, vind u dat ook niet verschrikkelijk?" en ze keek er bij alsof ze een citroen had gegeten. "Ha!: riep ik enthousiast: "Homo's, jullie zijn aan het goede adres, wij zijn homo!" en ik straalde erbij alsof ik ze een groot plezier deed. "Kom binnen!" "Oooooh!" riepen ze allebei en deinsden achteruit... en zetten het op een lopen naar hun veilige haven aan de overkant.
De volgende dag kwam ik ze tegen om de hoek. Ze liepen aarzelend naar me toe: "Bent u echt gay?" "Jazeker! Leuk he?" zei ik weer stralend... "Oooooh, dus u houdt van vrouwen!" "Ja, is het niet geweldig?" We gingen lachend uit elkaar.



Geen opmerkingen: