maandag 14 augustus 2017

Het meisje dat genoeg heeft aan zichzelf

Ze duikt wild de zee in en uit. Een meisje van een jaar of acht/negen met blonde staart beweegt soepel en duikt op allerlei manieren door het zoute water. Haar broertje doet het ook, ze hebben geen contact. De moeder zit stil en bleek in haar strandstoel, de vader zit in het water met een strandbal met haaimotief en roept af en toe: "grrr". De kinderen zien hem niet en gaan door met hun spel. De jongen begint contact te maken met zijn zusje en duikt mee en pakt haar af en toe speels bij haar arm. Het meisje reageert er niet op en springt zo snel als maar mogelijk onder en door de golven heen. De vader gromt in zijn eentje door met de haaienbal en doet alsof hij antwoord krijgt. Hij krijgt het niet. 's Avonds is er muziek op het terras van het hotel. Het meisje loopt rondjes op de maat van de muziek met haar handen op haar rug en haar hoofd gebogen naar de grond. Ik doe mee en kijk het meisje lachend aan. Ze kijkt me recht in mijn ogen, lacht een sprankelende lach terug en gaat dan weer door met haar mars. Haar lach gaat recht door me heen. Ik probeer nog even met haar mee te dansen maar ze ziet het niet meer, gaat totaal in zichzelf op en danst haar dans.




Geen opmerkingen: