vrijdag 2 februari 2024

De ideale verkoper van Coolblue

Het geluid van mijn pc hield er ineens mee op dus zat met mijn handen in het haar. Heb hem al acht jaar en het is een heerlijk ding dus was nog niet van plan hem te vervangen. Van alles geprobeerd samen met de technische medewerker aan de telefoon maar nee... geen geluid, ook niet met koptelefoon of speakers. Dan toch maar een nieuwe PC kopen.

Dus hup naar Coolblue op de Zuidas om wat rond te kijken en keek mijn ogen uit. Wat een weelde en wat een technieken. Keukens die je kunt bedienen via wifi. Je eten in de oven doen, vanuit je werk de oven aanzetten en hup het eten is klaar. Camera's in je koelkast zodat je tijdens het boodschappen doen even kunt controleren wat je nog hebt. De mooiste tv's die aan de muur geplakt zitten en waar je als je niet kijkt kunst op projecteert zodat het lijkt alsof je een kunstwerk hebt hangen en je kunt elke dag een ander kiezen.

Ik werd direct geholpen en er werd thee en koffie aangeboden. Jeroen die ons hielp hoorde mijn relaas aan. Ik kijk dan altijd wat scheel bij het antwoord want daar begrijp ik niets van. Ik weet alleen maar: heb een nieuwe PC nodig, dat is alles.

Jeroen liet me allerlei prachtige PC's zien en ik had er al een op het oog van zo'n € 800,-.
Opeens vroeg Jeroen, waarom wil je eigenlijk een nieuwe hebben. Wat is er mis met je oude? Dus vertelde dat mijn huidige PC geen geluid meer heeft en dat daar volgens de medewerker van de vorige winkel niets meer aan kan worden gedaan. "Oh, maar dan koopt u toch gewoon een externe geluidskaart, die kunt u zo inpluggen en dan plugt u twee speakers in en dan bent u klaar voor € 27,-. Dan hoeft u toch geen nieuwe PC te kopen..." Ik zweer het je, de tranen sprongen in mijn ogen. Een vriendin vond het overdreven maar dat kan me niets schelen. Ik was ontroerd door zo'n meedenkende man die op het punt stond een PC te verkopen.
Ik maak nooit reclame voor een winkel maar deze keer maak ik een uitzondering en als ik ooit nog wat nodig heb dan ga ik naar Jeroen.
Heb ooit zelf voor een bedrijf getraind die wilde dat hun verkopers de cliënten hielpen kopen wat ze echt nodig hadden. Ze kregen een hoop problemen omdat snelle jongens zeer oude dames heel ingewikkelde technieken verkochten waar ze niets aan hadden. De klantvriendelijke methode werkte geweldig omdat mensen aan elkaar vertellen hoe ze geholpen zijn. Tot het bedrijf de boel weer ging verharden en dat was het moment dat ik er mee op hield.
Daarnet stak ik de geluidskaart in de PC en hoor... een prachtig geluid. Hij kan nog een tijdje mee.



Geen opmerkingen: