vrijdag 23 februari 2024

Ben jij het echt?

Tot mijn dertiende speelde ik met Sinie bij mijn oma en opa in Goor. Sinie en ik hadden veel fantasie en het was altijd feest als ik daar op vakantie was. Na mijn dertiende heb ik haar nooit meer gezien.

Mijn oma en opa zijn al heel wat jaren dood. Rond mijn vijfenveertigste werkte ik een tijdje in Enschede en ik reed op een vrij moment naar Goor om eens te kijken of Goor nog hetzelfde was als vroeger. Ik zag het oude huis van mijn grootouders. Veel kleiner dan ik in mijn hoofd had. Liep de wijk rond en dacht: Hoe heette Sinie ook weer van haar achternaam? Dan kan ik in het telefoonboek zoeken of ze nog in Goor woont.

Op dat moment komt er een keurige dame op een fiets aanrijden. In een impuls vroeg ik: "Kent u misschien ene Sinie?" "Wie bent u dan?" vroeg de dame.
"Marja Ruijterman" Ze stapte van haar fiets: "Marja, Marja, ben jij het echt???" Ze haalde haar agenda uit haar fietstas en liet me de datum 10 augustus zien en daar stond: "Marja jarig". Al die jaren schreef ze mijn verjaardag in haar agenda. Normaal werkte ze om die tijd maar deze dag moest ze toevallig naar de tandarts.

Inmiddels is Sinie in Schotland gaan wonen en we hebben elkaar een paar keer op Schiphol ontmoet en altijd contact gehouden.






Geen opmerkingen: