woensdag 24 augustus 2022

Over vooroordelen enzo

Voor ik een opleiding zou gaan geven voor de politie mocht ik een paar keer meekijken met een collega. Zat daar voor het eerst met een stel politiemensen. In de pauze wilde ik iets uit mijn auto halen maar oh jé... de sleutel zat nog in de auto en die was hermetisch afgesloten.

Binnen vertelde ik het aan een paar vrouwelijke dienders en drie van hen stonden op: "Oh, dat doen wij wel even!" Het waren grote vrouwen, kort haar en een flink mannelijke loop met grote stappen richting mijn auto. Ik huppelde er achteraan en dacht: "Loop ik toch achter de hardcore van het COC aan te huppelen." Nou ben ik zelf van de vrouwen dus ik dacht een leuke link.
Eén van de vrouwen zei: "Mijn kerel heeft een garagebedrijf dus voor mij is het een fluitje van een cent." "Ja mijn man..." zei de tweede en de derde bleek ook een man te hebben en samen hadden ze een heel stel kinderen.
'Vooroordeel Marja!' riep ik in mezelf. Binnen een poep en een scheet hadden ze de auto open en ik weer iets geleerd.





Geen opmerkingen: