vrijdag 8 oktober 2021

Het witte Licht II

Het begon in de vroege ochtend. Ik ben altijd erg vroeg wakker, lig dan heerlijk te luisteren naar de merels en sta vroeg op. Die dag moest ik naar het ziekenhuis om een bobbel in mijn borst te laten nakijken. Mijn huisarts was er niet gerust op en maakte zich ongerust. Het was een flinke knobbel. Terwijl ik zo na lag te denken wat er aan de hand zou zijn en ik toch wat zenuwachtig was, bedacht ik me, dat ik nooit meer, zoals vroeger, ging zitten en mijn armen spreidde en God uitnodigde te komen. Dus ik ging rechtop in bed zitten. Daar ging ie weer. Ik wachtte …. geen wit licht. Wel werd ik rustig en ik ging me douchen, aankleden en de dag in. 

Monter fietste ik naar het Onze Lieve Vrouwengasthuis voor de punctie. Ik voelde me op dat moment zo gelukkig dat ik totaal ontspannen op de pijnbank ging liggen. Ik bedacht me: ‘Als het kanker is, dan ga ik er het beste van maken en eventueel een mooi afscheid vieren van dit leven.' Ondanks een felle aanhoudende pijn tijdens de prik, bleef ik het gevoel van geluk houden. Meteen al bleek dat er niets aan de hand was. Toen ik terugkwam luisterde ik een voicemailbericht af, een spiritueel centrum in Zwolle wilde informatie over de lezing: ‘De kracht van Gedachten’. Hoe denk je dat het centrum heet? ‘Het Witte Licht!’ Heb daar later mijn lezing gegeven en natuurlijk dit verhaal verteld.

Ik vertelde mijn Lichtervaring aan een joodse collega uit Zuid Afrika met wie ik in Amsterdam een workshop gaf. Ze mailde me later, terug in Kaapstad, dat ze een lezing zou geven. Ze gebruikt in haar lezing symboliek om te laten zien, dat we lagen af kunnen pellen om bij onze kern te komen. Daarbij kleedt ze zich met vele lagen kleren en trekt ze deze lagen één voor één uit om bij een laatste laag uit te komen die ze keurig aan houdt. Dit doet ze natuurlijk om haar punt te maken. Nu vond haar opdrachtgeefster, uit preutse overwegingen, dat dit gedeelte overbodig was en wilde dat ze dat oversloeg. Omdat het de kern van haar lezing is stond ze voor een dilemma. Mijn collega was er nogal van in de war. Wel laten of niet laten en wat dan? Ze ging naar de nagelstudio om haar nagels te laten doen. Ze lag op de bank te piekeren en de vrouw liep weg uit de kamer. Ze visualiseerde dat ze haar armen uitspreidde en dacht: “G’d (Joden spreken de naam van God niet uit) wat zal ik doen?” Op dat moment stapt een vrouw de studio binnen die daar ook werkte. Ze kenden elkaar niet. Ze ging zitten, kijkt haar diep aan en zei: “Wat je doet, is het juiste om te doen, omdat je de waarde in mensen ziet en ze wil helpen. Geef niet op. Ga door en het geeft niet wat mensen zeggen. Je moet doen wat je moet doen.” De vrouw zei dat ze niet wist waarom ze dit zei, dat ze voelde dat God door haar heen sprak en dat ze ervan beefde. De vrouw bleek overtuigd Christen. 

Zo zie je dat het Licht door alle mensen heen werkt. Het maakt niet uit. Het Licht en de Liefde laat zich niet tegenhouden en straalt eeuwig door. Aan ons om de deur open te zetten.


Deel I Het witte Licht

Deel III Het witte Licht



Geen opmerkingen: