vrijdag 26 maart 2021

Zwerftocht door Amsterdam met verrassingen

Fietstochtje door Amsterdam, lekker zwerven. Mijn laatste hangbank was net in het Sarphatipark bij de zandbak waar ik als kind met mijn moeder kwam. Terwijl ik in de zon zit word ik gebeld. Een studente die ik jaren geleden heb gecoacht. Ze zei: "U heeft me ooit gratis geholpen en ik vroeg u wat ik voor u kon doen. U zei dat als ik ooit bij een bedrijf werk dat ik u dan een keer inhuur. Nu is het zover. Ik werk bij PriceWaterhouseCooper en ik huur u in". Er ontstond een erg prettig gesprek op het bankje. Haar moeder nam ze ook een keer mee naar een workshop en dat schept natuurlijk een band. Zat te glunderen van pret. Wie had kunnen denken dat op de plek waar ik in de zandbak speelde nu op mijn vijfenzestigste in de zon zaken zou doen met een minicomputer?
Op het bankje naast me zat een jonge man met twee kinderen die lekker in de zandbak speelden. We raakten in gesprek en wat blijkt: Hij was ooit aan het surfen op zee, zag al het plastic en bedacht dat hij daar iets mee ging doen. Nu heeft hij een groothandel die zonnenbrillen maakt van gerecycled plastic. Ook op sterkte. Wat een briljant idee. Wil graag reclame maken natuurlijk: google maar Dick Mobey mocht je geïnteresseerd zijn.
Zat eerst op het gele bankje een kop thee te drinken en had een gratis gesprek met mezelf. Zie je die blijken soms na jaren wat op te leveren.
Op de hoek Prinsengracht Leidsegracht kwam vroeger om half zes de zon tussen de huizen op. Zou dat nog zo zijn? Ben nu veel te lui.
Oh ja en op de Singel de 2e hands Vrouwenboekhandel waar ik werkte en weer ontslagen werd. Vond de boeken interessanter dan de handel. Daar zit ook weer een heel verhaal aan vast maar dat komt nog wel es. Nu is het een beautyschool waar je beauty leert te zijn.
Oh ja en ik ben ooit met fiets en al de bakker in de Utrechtstestraat binnen gefietst. De bakker en ik waren allebei verbijsterd want zo makkelijk is dat niet. Er zat een stoepje in en de deur was erg smal. Nu weet ik niet meer of ik het gedroomd heb of niet. De bakker is weg en de winkel is te huur. We komen er nooit meer achter.







Geen opmerkingen: