donderdag 31 januari 2019

Je hebt agenten en je hebt agenten...

Tja, je hebt agenten en je hebt agenten... ik ken tegenwoordig geweldige agenten. De meesten kozen  het vak om mensen te helpen. Je hebt er ook die het voor de sensatie zijn gaan doen. 
Op een dag zette ik in Amsterdam mijn fiets tegen een paal maar de wind nam hem mee tegen het portier van een personenauto. Twee agenten in uniform stapten uit. "Tja, u heeft pech... eens even kijken wat de schade is, mevrouwtje." We keken en ja hoor een hele streep over de portier. Ze riepen via de mobilofoon versterking en binnen een minuut kwam er een echte politiewagen aan en er stonden nu vier politiemensen om me heen: "U kunt kiezen of u betaalt nu direct f.600,- of u krijgt een rekening thuis gestuurd. Dat wordt een nieuw portier want dit is niet meer te repareren."
Nu was ik in die tijd nog niet zo assertief en alert... en ik had geen geld of pinpas of bankboekje (ben vergeten of we toen al konden pinnen) bij me dus ik koos voor het laatste. Ze lieten me een formulier invullen met mijn gegevens. Op dat moment kwam er een Engel Gods aanfietsen in de vorm van een kennis. Hij vroeg wat er aan de hand was, liep op de auto af, streek met zijn vinger en wat spuug langs de streep en hup weg streep.
Je begrijpt: er is nooit een rekening gekomen.


Geen opmerkingen: