zaterdag 2 januari 2016

Keurige katten die in monsters veranderen

Wij hebben hele keurige katten. Het zijn perzen omdat dat de enige katten zijn waar ik niet allergisch voor ben. Het zijn ook schatten maar ze hebben een hele vreemde gewoonte. Ze eten alleen als ik er toestemming voor geef. Nu staan er altijd kattenbrokjes voor ze maar ze eten ze niet uit zichzelf. Elke ochtend weten ze precies wanneer ik uit bed blijf omdat ik dan mijn sloffen aandoe. Als ik zonder sloffen opsta weten ze dat ik naar de wc ga en blijven ze liggen. Met sloffen gaan ze me meteen voor naar de keuken en staan me met vragende ogen aan te kijken. "Eet dan lekker joh... jullie hoeven toch niet op mij te wachten". Nee, ze willen eerst een aai over de bol en dat ik twee keer lief knik en dan gaan ze pas eten. 

Ik ken katten van vriendinnen die eten zodra ze kunnen... dat wil zeggen dat mijn vriendinnen de ijskast moeten blokkeren omdat ze die met allerlei trucs open weten te krijgen. Nee onze katten zijn zo niet. Waar ze het van hebben? Geen idee... ben zelf een zeer grage eter en ik ben meer van het koelkastdeurenopenruktype en hou er niet van afhankelijk te zijn. Wel is de een altijd sneller dan de ander en als we in Frankrijk zijn dan zijn de muizen en salamanders uit de buurt niet veilig. Dan komt het roofdier in eens in ze boven. Verbijsterd zie ik onze lieve katten veranderen in monsters die wreed spelen met angstige muizen en salamanders zonder medelijden verslinden. The power from within maar dan voor katten. Zodra we terug zijn in Amsterdam zijn het weer de afhankelijke lieverds. Ik denk dat ze een tweevoudige persoonlijkheid hebben.

Op deze foto zien jullie hoe onze kat Gigi wordt verslonden door de spookboom in de tuin.


Geen opmerkingen: