dinsdag 19 januari 2016

'Keep on flowing'

Er zijn mensen die als er iets leuks gebeurt daar meteen het nadeel van inzien: Een man kreeg een verlichtingservaring en was zo gelukkig tot ie bedacht dat ie die wilde vasthouden en toen het weg ebde werd ie somber. "Ja, maar ik wil dit altijd voelen... en dat lukt niet meer..."

Zo was ik zeer gelukkig dat ik een mooie opdracht had waar ik ook nog goed mee zou verdienen.
Tot iemand tegen me zei: "Ja maar als je dat over een jaar uitspreid dan hou je niet veel over en zit je nog onder het minimumloon." Hij heeft misschien wel gelijk... maar ik zie de mogelijkheden... één opdracht is het begin van meer opdrachten en ik vierde een feestje en dat bleef ik doen. We laten ons toch niet meeslepen in de negativiteit. Ik zat in de flow en die liet ik niet verstoren.

Op een dag zat ik in de zon op een terras. Ik was een paar kilo afgevallen en voelde me jong, slank en mooi. Mijn afspraak kwam aanlopen en zei: "Wat heb jij een dikke kop gekregen..."
'Rustig doorademen Marja' zei ik tegen mezelf en dat hielp. Voor je het weet zak je mee en dat is niet de bedoeling.

Echt, rustig ademhalen werkt zo goed om bij onszelf te blijven. Laat de negativiteit bij de ander... die heeft zijn proces door te leven. Jij bent jij, ik ben ik... en al zijn we samen één wil dat niet zeggen dat we niet ons eigen feestje kunnen vieren.




Geen opmerkingen: