maandag 28 december 2015

De naakte waarheid

We worden allemaal naakt geboren en o, nee ik wou schrijven we gaan naakt dood maar dat klopt niet.  We worden altijd netjes aangekleed als we gaan. Tussentijds zijn we meestal alleen naakt in ons eigen huis of in de sauna. Een heerlijk vrij gevoel om zo met elkander in alle soorten en maten bloot rond te lopen en dat heel gewoon te vinden en iedereen mag zo dik, dun of wat dan ook zijn als ie wil. Vandaag ging ik ook weer. Na een flinke sportprestatie op de loopband en de fiets liep ik bij Spa Zuiver langs het zwembad naar de sauna. Groette onze buurman die nog in zijn badjas liep en dacht wel even oh, daar heb je de buurman en toen: ach, wat maakt het uit. Ik liep verder met mijn handdoek losjes over mijn schouder de sauna in.

Ik ging op mijn handdoek zitten en rekte me lekker lui uit op de houten bank. Het is een nogal grote ruimte en er zaten zo'n man of tien in het Arabisch met elkaar te praten. Nu is het meestal stil in de sauna maar ik lette er niet op. Na een tijdje voelde ik iets vreemds... ik keek even rond en zag ineens dat de heren zwembroeken droegen. Langzaam drong het tot me door: het is dinsdag, badpakkendag! Ik was de enige die naakt was. Ik sprong snel op en wilde mijn handdoek om me heen draaien maar van de zenuwen viel ie op de grond en ik graaide hem weer op en onhandig sloeg ik 'm om me heen en verliet schaterend de sauna. Helaas geen badpak bij me.

Wat heeft God in Godsnaam bezield om ons te straffen met schaamte voor het eten van een appeltje?


Geen opmerkingen: