maandag 21 december 2015

Adrenaline en Vrijheid

Tijdens de trainingen die ik dit jaar gaf bij de NS hoorde ik verhalen over adrenalineshots bij calamiteiten. In al die groepen zaten wel een aantal mensen die dat hebben ervaren. Dat je dingen doet die je nooit had gedacht te kunnen. Zoals de man die vroeger plaatwerker was en een collega kreeg een 200 kg zware plaat op zijn been. Hij tilde de plaat op en de man liep
ongedeerd weg. Later probeerde hij het een aantal keren nog eens maar de plaat kreeg hij niet van z'n plaats. Dan de man die bij een brand een hele deur uit z'n sponningen trok omdat er aan de andere kant mensen zaten. Ze kennen allemaal wel verhalen en zitten nog steeds verbijsterd te kijken wat er allemaal mogelijk is, als we het er over hebben.
Adrenaline is een wonderbaarlijk goedje dat door ons lichaam stroomt. Het heeft misschien ook te maken met dat we op het moment suprême niet denken maar doen. Alle beperkende gedachten hebben geen tijd om zich te manifesteren en zie... Nu kennen we allemaal momenten dat we iets doen wat we nooit hadden gedacht te kunnen en ik weet zeker dat als we onze beperkende gedachten niet geloven dat ons leven een stuk makkelijker, zorgelozer, vrijer zal zijn.
Zo doe ik nu ook allerlei dingen waarvan ik nooit had durven dromen. Als ze het me hadden verteld vroeger had ik gezegd: "Ben je belazerd" op z'n Amsterdams. Dus als je een beperkende gedachte bij jezelf ontdekt, geloof het dan niet en bevrijd jezelf door rustig uit te ademen en vanuit het diepst in jezelf te zeggen: "Ach, dat is een heel oude gedachte... nu ben ik vrij!"

Geen opmerkingen: