zaterdag 14 maart 2015

Wie verkondigt hier het evangelie?

Net twee vrouwen met trieste blik aan de deur: 'Mevrouw, we gaan herdenken dat Jezus gestorven is. Doet u met ons mee?" "Gestorven?" zeg ik verbaasd... "hij is niet gestorven hij leeft! Dat moeten jullie toch weten! Ik ga niets herdenken... laten we vieren dat hij leeft! Want de dood bestaat niet..." "Ja maar mevrouw hij is eerst gestorven... " "Daar maak je je toch nu niet meer druk om als ie daarna meteen is opgestaan... dan ga je toch dansen en zingen dat ie uit dat lichaam is gestapt en weer helemaal heel uit die grot kwam" Ik zag de verwarring op de gezichten. "Kom, wees blij! Jezus leeft" en ik maakte een dansje... toen moesten ze ook lachen en we gaven elkaar een high five en ze vertrokken. Ik geloof dat ik net het evangelie heb verkondigd aan mijn eigen deur.




Geen opmerkingen: