dinsdag 5 augustus 2014

Ik heb gelijk!

Het is heerlijk om gelijk te hebben. Dat geeft een goed gevoel want als ik me eenmaal een mening heb gevormd dan is het zaak om alles op die manier te zien en alle informatie te filteren om mijn gelijk te waarborgen en te verdedigen. Iemand die gaten slaat in mijn gelijk is lastig en slaat gaten in mijn prachtige muur die zo stevig om me heen staat. Ik kijk dan ook niet naar de informatie van degenen die niet gelijk hebben of alleen om die informatie onder uit te halen.
Wij en zij is een duidelijke status quo en ik ben wij en wij hebben gelijk en zij niet.
Als ik zij was geweest dan hadden wij als zij zijnde ook gelijk gehad want dan had ik aan de goede kant gestaan en had ik daar mijn muur omheen gebouwd. Maar dat is hypothetisch gesproken want ik sta aan de goede kant en dat is wel zo prettig.

Dus als je commentaar hebt op dit stukje en je bent het hier niet mee eens, dan weet je alvast: je staat aan de verkeerde kant.

Met de hartelijke groeten,

Ego!



Geen opmerkingen: