donderdag 3 juli 2014

Dromen en mythes

Ja hoor vannacht had ik er één... een duidelijke droom waar ik iets mee kan. Lees momenteel het prachtig uitgevoerde en zeer open geschreven boek van Erica Argelo: 'Ontwaakt Bewustzijn'. Erica beschrijft oa haar dromen en de betekenis daarvan. Dat vind ik heel knap. Ik droom elke nacht maar de betekenis ervan ontgaat me meestal. Ze zijn te mythisch voor me. Ik wil mijn dromen helder op een presenteerblaadje aangereikt krijgen zodat ik er meteen mee aan de slag kan. Voor mythes ben ik wat te lui om dat goed uit te zoeken. Daarom schrijf ik altijd gewoon wat er is gebeurd... veel makkelijker voor me.
Tijn Touber hield een prachtige speech tijdens mijn boekpresentatie maar ik snapte het niet. Het was een mythe. Later hoorde ik dat mensen in de zaal tranen in de ogen hadden van ontroering en ik zat te puzzelen: 'Waar heeft ie het nu over?' Het bleek, volgens mijn collega later, een mooi compliment te zijn dat mij totaal ontging. Van de week tijdens de koffie legde Tijn het nog eens uit en omdat Irene Sportel het meteen naar haar dagelijkse praktijk kon vertalen, drong het eindelijk tot me door.
Terug naar vannacht. Ik ging slapen met de vraag, na het lezen van Erica's boek: "Ik wil vannacht een duidelijke droom". Werd op mijn wenken bediend. Ik droomde dat ik de workshop 'De Kracht van Gedachten' aan kinderen gaf van een jaar of tien. Een hele schoolklas tegelijk en ze begrepen het. We deden de oefeningen met onze gedachten en we ademden uit en we hadden het over overlevingsstrategieën en beelden die uit. Over pesten en hoe we daar mee om kunnen gaan. We hadden grote lol en ze hadden het heel goed door. Duidelijker kan niet! 



Website Erica Argelo: Cirkle of Art 

Geen opmerkingen: