vrijdag 6 juni 2014

Massahypnose

Van de week gaven een collega en ik een workshop aan vrouwen in de thuiszorg. Tussen de bedrijven door zei één van hen opeens: "Het regent: ik ruik het! Dat ruik ik altijd meteen!" 
We keken allemaal naar buiten en ja hoor: stromende regen. Een wolkbreuk. We hadden 't er even over en bogen ons daarna weer over de zaken waar het om ging die middag.

Na een uur stond ik buiten. Het was droog. Kurkdroog. Geen spatje op mijn auto, geen druppeltje op de struiken voor het zorgcentrum. Niets. Ik had toch duidelijk een enorme hoosbui gezien. Bedacht me dat de vrouw het met zekere autoriteit had gezegd. Ze kon ruiken dat het regende, ze zei dat het regende en we zagen het. Zo werkt het dus. Nu in het klein en met minimaal effect. In het groot via de tv, social media en andere kanalen. Dus eerst maar even checken of het echt regent.



Geen opmerkingen: