zaterdag 1 februari 2014

Verkoudheid en bewustzijn

Vorige week gaf ik een training. Ik was vreselijk verkouden en twijfelde of ik moest gaan. Tja, toch maar
doorzetten want ik weet, en daar kan ik totaal op vertrouwen, dat als ik bezig ben mijn verkoudheid weg is. En zo geschiedde. Tijdens de workshop had ik nergens last van. Mijn neus drupte niet, mijn bronchiën waren als vanouds heerlijk schoon en ik kon met een helder hoofd doen wat ik te doen had. Terug in de auto begon de boel weer lekker los te gaan en thuis gekomen was ik weer net zo rillerig en verkouden als daarvoor en liet ik mezelf helemaal gaan. Weet van meer mensen die dezelfde ervaringen hebben. 

Geeft natuurlijk wel te denken. Las een tijd geleden dat mensen met een meervoudige persoonlijkheid soms als de éne persoonlijkheid ergens allergisch voor zijn en als de andere helemaal niet. Heeft het met verandering van bewustzijn te maken of is het alleen zuiver lichamelijk? Naar dit fenomeen zou nu eens goed onderzoek naar gedaan moeten worden. Als we dit op grotere schaal kunnen inzetten, zou het medicijngebruik drastisch omlaag gaan. Tot die tijd ga ik door met een zelfonderzoek op kleine schaal. 

Geen opmerkingen: