donderdag 6 februari 2014

Geitenwollensokken

Tijdens de training 'loopbaanplanning' zei een VU-student over een duurzaamheidsproject waarin hij geïnteresseerd is: "Ik heb gehoord dat er veel geitenwollensokken werken. Weet dus niet of het wat voor me is." Kon niet laten om te zeggen: "Dat waren wel de eersten die de wereld waarschuwden dat er iets aan de hand was. Ze werden niet serieus genomen. Nu is duurzaamheid booming business. Er zijn grote bedrijven, wetenschappers mee bezig, regeringen praten er over en het is het wereldwijd het belangrijkste item geworden omdat het grote deel van de mensheid steeds meer inziet dat oorlogen steeds meer om water en onbewoonbare gebieden zullen gaan. Grote stromen mensen hier naar toe komen omdat hun thuisland onleefbaar is geworden. Gelukkig kom ik veel studenten tegen die zeer gedreven zijn hier mee aan de gang te gaan. Zij gaan opruimen wat onze generatie heeft veroorzaakt. Heb toch nog nooit een politicus horen zeggen: "Die geitenwollensokken, die we wat minachtend terzijde wierpen, hadden toch gelijk."

De student kon het in mijn laarzen niet zien: ik had geitenwollen sokken aan.



Geen opmerkingen: