dinsdag 21 mei 2013

Schilderswijk, verschillen van alle tijden:

Mijn vader woont in een prachtig zorgcentrum waar ik al eerder over heb geschreven. De bewoners zijn ex-psychiaters en ex-eigenaar van grote ondernemingen en daar is mijn vader terecht gekomen. Hij wordt liefdevol verzorgd en omdat mijn vader doof is en slecht ziet, merkt hij niets van de zogenaamde standsverschillen.

Tot vorige week. Een nieuwe heer vertelde dat hij uit Den Haag komt. "Ha" riep mijn vader blij: "Ik ook, daar ben ik vijfennegentig jaar geleden geboren!!!" "Uit welk deel van Den Haag komt u?" vroeg de heer van stand: "Uit de Schilderswijk!" De heer stond op en terwijl hij snel met zijn rollator weg schuifelde zei hij met een wegwerpgebaar: "Nee, ik kom uit een heel andere wijk!"

Ach, verschillen zijn van alle tijden. Elk mens verdient respect en een wandelingetje door de wijk maakt geen verschil. Oprechte aandacht wel en dan ook voor iedereen die daar woont!

Lees ook: Mijn vader woont op stand.

1 opmerking:

Diana zei

En zo is het! Afkomst maakt geen verschil. Respect.