zondag 21 april 2013

Een koninkrijk aan Tijd!



Een groot probleem voor veel mensen is de slapeloze nacht. Woelen en ongerustheid over morgen want "dan ben ik te vermoeid en verdikkeme ik moet slapen!" Die weerstand maakt het alleen maar erger.

Heb je een slapeloze nacht: bedenk hoe heerlijk langzaam de tijd gaat. Het is drie uur en je hebt nog tot zeven uur om zo lekker wat te liggen. Je hoeft helemaal niets en kunt de mooiste en interessantste gedachten denken die je maar wil. Neem je leven eens door en wat er zo interessant aan is of denk aan iemand waar je veel van houdt of aan een plek waar je graag bent. Maak bewust een keuze. Voel je adem door je lichaam trekken. Denk: 'Oh, wat heerlijk dat ik zoveel tijd heb, overdag gaat het zo snel en heb ik nergens tijd voor en nu gaat het zo heerlijk langzaam. Ik heb zeeën van tijd.'

Van de week sprak ik een leidinggevende die worstelt met slapeloze nachten. Nadat we dit besproken hadden zei ze: "Verhip zo heb ik het nooit bekeken, ik kan niet wachten tot ik weer wakker lig!"

Leven met het idee oneindige tijd te hebben: Een koninkrijk aan Tijd. Wat een rijkdom!






Geen opmerkingen: