dinsdag 24 april 2012

Kijken en zien

Dan liep ik op de Albert Cuijpmarkt en zocht naar ogen. Ogen die me eindelijk echt zouden zien. Die diep naar binnen zouden kijken en wie ik werkelijk was herkennen. Ik kwam teleurgesteld en eenzaam thuis.
Ik ging op zoek naar waarheid en liefde. Iemand keek me diep in de ogen en ik dacht: ja, dat is het! Het volgende moment keek hij naar de volgende... au! Ik dacht nog dat ik te kwetsen was.

Op een dag gebeurde het: ik keek diep naar binnen en zag: iedereen, alles, het universum in mij... De volgende keer liep ik over de Albert Cuijpmarkt en ik zag: ik zag prachtige mensen en ik keek.
Ik hoefde niet meer te wachten tot ik gezien werd. Ik keek zelf en wat ik zag was liefde!

2 opmerkingen:

Jacob Jan Voerman zei

mooi.

liefde voelen, eenheid voelen.

Jacques zei

Ogen zijn de poorten naar de ziel.
Als je met je ogen kijkt, kijk je in je eigen ziel, ook al kijk je naar buiten. De ander biedt je gratis toegang tot je ziel, als je maar kijkt.