zondag 18 oktober 2009

Placebo's

Las net op www.nu.nl dat placebo's niet alleen werken in onze geest maar ook daadwerkelijk in ons lichaam. Nu was dat al wel bekend maar ze moeten het altijd nog even wetenschappelijk onderzoeken.
Lees het artikel.

Dus als ik het goed lees, dan zijn de zogenaamde werkzame medicijnen ook placebo's.
Wat zal dat een bijwerkingen schelen als je de werkzame stoffen die schadelijk zijn weg kan laten.

We kunnen onszelf en onze kinderen leren het placebo effect toe te passen. Pure gedachtenkracht. En ja hoor... ook hier staat een artikel over.

3 opmerkingen:

Jorrit zei

Uiteindelijk hebben we zelfs geen placebo's meer nodig en weten we het puur met gedachtekracht en visualisaties 'op te lossen'. Trouwens, we kunnen ons lichaam vragen om de schadelijke stoffen in medicijnen uit te stoten. Eigenlijk kan niets ons schaden zonder onze eigen wil. We creeren werkelijk alles zelf!

Mirella zei

Een wat late reactie, maar ik zit nu voor het
eerst wat uitgebreider op je website te snuffelen. Ik heb zelf een fijne ervaring die
ik graag met je wil delen. Ik heb in het
verleden meestal de eerste dag (soms 2 dagen)
van mijn menstruatie een Ibuprofen 400mg moeten nemen om de buikkrampen en de rugpijn te onderdrukken. Sinds ik 8 maanden geleden ben
begonnen met NLP technieken, heb ik Ibuprofen
niet meer nodig gehad. Als de buikkramp begint,
stel ik mij voor dat ik vanuit mijn geest een
aangename rode warmte naar mijn buik laat
uitstralen. En wat denk je..., binnen 3 minuten
is de pijn volledig weg en heb ik ook geen rugpijn. Dit blijft gewoon die eerste twee dagen
werken. Ik heb rond de 4e maand van experimenteren eens geexperimenteerd met de
gedachte aan een warme kruik, die op mijn buik
rustte. Hetzelfde effect. Met Ibuprofen moest
ik toch wel zo'n half uurtje wachten, voordat
de pijn wegtrok en na 8 uur weer een nieuwe
innemen. Het is in al die 8 maanden iedere keer gelukt. En ik...ik ben nog steeds verwonderd en vind het fantastisch, dat ik dat
zelf in de hand ehh. geest heb.
Mirella

Anoniem zei

Een boeiend stuk samenstellen met betrekking tot wilde dieren kleurplaten is zonder twijfel
alles behalve gemakkelijk echter het moet gezegd worden dat dit jou prima is geslaagd,
gefeliciteerd!
My web blog ... dieren kleurplaten.nl