dinsdag 9 februari 2016

Wachten op liefde

Soms coach ik mensen die het gevoel hebben dat niemand van ze houdt en wachten op liefde die maar niet komt. Worden nooit eens liefdevol omhelst. Ken het gevoel zelf ook van vroeger. Wachten tegen een pilaar van de disco en bozig omdat niemand naar me toekwam, wat dan ook niemand deed want mijn boze blik was vast niet zo aantrekkelijk.  Wat ik nu doe tijdens zo'n coachsessie? We gaan op een afstand van elkaar staan en de ander moet dan vragen om een hug. "Marja, wil je me een hug geven?" Die geef ik niet. Ik blijf rustig staan en doe helemaal niets. Koud en kil blijf ik op mijn plek.

Dan vraag ik: "Hoe voelt dat?" "Ja flink lullig en zo voelt het altijd al dus dat schiet niets op." Dan zeg ik: "Als je een omhelzing wilt geven, doe dat dan." Dan loopt de ander op me af en geeft me een hug. "Hoe voelt dat?" "Ja lekker en het voelt energiek. Ik voel me niet afhankelijk! Ik ben degene die geeft!" Boodschap: Maak je niet afhankelijk door te wachten op liefde... heb lief en deel het uit.

Laatst deed ik die oefening met een vrouw die al jaren wachtte. De volgende dag kreeg ik een smsje van haar: "Ik heb het al een paar keer gedaan het is geweldig!!! De liefde stroomt door me heen!"

Amma is een goeroe die alleen maar omhelst. Ze zegt niets maar ze omhelst iedereen die bij haar komt. Ze loopt over van liefde... dat kunnen wij ook! Nous sommes Amma...


Geen opmerkingen: